خرید لوله گالوانیزه

انواع لوله گالوانیزه 

به دلیل ویژگی های متفاوت لوله های گالوانیزه، آشنایی با انواع آن ها یکی از اصلی ترین مراحل در راهنمای خرید لوله گالوانیزه است. به همین جهت در ادامه، انواع لوله گالوانیزه موجود در بازار را معرفی می کنیم که زمان خرید باید نسبت به آن ها اطلاع کامل داشته باشید.

۱-۱- انواع لوله گالوانیزه بر اساس روش تولید

لوله فولادی گالوانیزه را از دو روش می توان تولید کرد. در روش اول، لوله را از ورق گالوانیزه تولید می کنند که به آن لوله PG گفته می شود. این مدل لوله گالوانیزه از جمله لوله های برق به شمار می رود و کاربرد سازه ای ندارد؛ به همین خاطر، در این راهنمای خرید اشاره ای به آن نخواهیم داشت.

روش دوم ساخت لوله گالوانیزه به این صورت است که لوله فولادی را در استخری از فلز روی مذاب فرو می برند و از این طریق، لوله گالوانیزه تولید می شود. لوله گالوانیزه تولید شده به این روش، ارزان تر است.

۱-۲- لوله گالوانیزه گرم یا سرد (روش گالوانیزه کردن لوله)

پوشش گالوانیزه که روی لوله ایجاد می شود، به دو روش امکان پذیز است: گرم و سرد.

لوله گالوانیزه گرم به لوله ای گفته می شود که به روش غوطه وری در استخری از فلز روی، گالوانیزه می شود، اما در گالوانیزه سرد، با استفاده از الکترولیز نمک های روی، لوله را گالونیزه می کنند. نکته قابل توجه در زمان خرید این دو نوع لوله این است که قیمت لوله گالونیزه گرم نسبت به نوع سرد بیشتر است. همچنین لوله گالوانیزه گرم دوام و ماندگاری بیشتری دارد؛ به همین دلیل از لوله گالوانیزه سرد بیشتر در قسمت ‌هایی که نیاز به دوام بالایی ندارند، مانند غلاف کابل‌ها استفاده می شود. از این رو هنگام خرید، با توجه به کاربرد و نیاز خود اقدام نمایید.

 

۱-۳- لوله گالوانیزه کونیک یا غیرکونیک

به لوله گالوانیزه ای که بعد از کات شدن، سطح مقطع آن فرز خورده و بدون پلیسه باشد، لوله کونیک شده می گویند. اما در صورتی که لوله در زمان برش و کات شدن در خط تولید، پلیسه داشته باشد، به آن غیرکونیک می گویند.

لوله گالوانیزه کونیک شده در کشور، تنها در دو کارخانه سپاهان و ساوه تولید می شود و دیگر کارخانه ها لوله های گالوانیزه غیرکونیک تولید می کنند.

مدیریت سایت